ZASADA OCHRONY DEFICYTU BUDŻETOWEGO

Do polskiego prawa budżetowego za­sada ochrony deficytu budżetowego powróciła stosunkowo niedawno, choć w II Rzeczypospolitej na Sejm nakładano jeszcze silniejsze ograniczenia. Ograniczenie prawa Sejmu do zmian w zaprojektowanym przez Radę Ministrów budżecie państwa ma swe uzasadnienie zarówno w fakcie, iż Sejm jest zazwyczaj bardziej niż rząd skłonny do podejmowania decyzji po­wodowanych względami politycznymi, ale mającymi poważne skutki go­spodarcze i — przede wszystkim — finansowe, jak i w tym, iż Rada Mini­strów jest bezpośrednio odpowiedzialna za wykonanie budżetu państwa i szerzej — za stabilność finansów państwa. Oczywiste jest więc, iż winna ona mieć decydujący wpływ na kształt tego budżetu.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam! Nazywam się Jakub Woźniak i jestem wykładowca na wydziale finansów i ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadzenie tego bloga to obok sportu i filmów, jedna z moich największych pasji i form komunikacji.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.