Choć budżet państwa uchwalany jest jako ustawa, tryb prac nad projektem ustawy budżetowej charakteryzuje się wieloma odstępstwami od zasad obowiązujących przy uchwalaniu projektów innych ustaw. Najważniejsze z tych odstępstw, wyliczone w cytowanych powyżej artykułach 219-225, to: ograniczenie kręgu podmiotów wyposażonych w inicjatywę ustawodawczą — tylko Rada Ministrów może występować z projektem ustawy budżetowej i tylko na jej wniosek mogą być w trakcie roku budżetowego dokonywane zmiany ustawy budżetowej ,termin wyznaczony Senatowi na ewentualne zgłoszenie poprawek do uchwalonej przez Sejm ustawy budżetowej jest krótszy niż w przypadku innych ustaw (20 dni zamiast 30),krótszy termin na podpisanie ustawy pozostawiono też Prezydentowi RP (7 dni zamiast 21 dni), wyłączając jednocześnie przewidzianą w art. 122 ust. 5 Konstytucji możliwość przekazania ustawy Sejmowi do ponownego rozpatrzenia (tzw. weta prezydenckiego).
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: