MOŻLIWOŚĆ PSUCIA BUDŻETU

O ile jednak intencje art. 220 ust. 1 są jasne, o tyle sposób ich ujęcia bu­dzi poważne zastrzeżenia. W obecnym brzmieniu art. 220 ust. 1 nie stanowi bowiem skutecznej przeszkody zapobiegającej możliwości psucia budżetu. Dobitnie pokazują to dwa omówione poniżej przypadki. Po pierwsze, w świetle art. 220 ust. 1 dopuszczalne jest jednoczesne zwiększenie przez Sejm (o tę samą kwotę) zaplanowanych przez rząd do­chodów i wydatków budżetu państwa. Co gorsza, zwiększenie planowa­nych dochodów nie musi wiązać się z ustanowieniem dodatkowych docho­dów — wystarczy, by posłowie uznali, że przedstawiony przez rząd szacunek dochodów jest zaniżony lub tylko zbyt ostrożny.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam! Nazywam się Jakub Woźniak i jestem wykładowca na wydziale finansów i ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadzenie tego bloga to obok sportu i filmów, jedna z moich największych pasji i form komunikacji.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.