BUDŻET PAŃSTWA- PROCEDURA LEGISLACYJNA

Zwróćmy uwagę na fakt, iż przepisy te nie definiują — ani wprost, ani pośrednio — pojęcia budżetu państwa, nie określają jego podmiotowego, przedmiotowego zakresu.|w literaturze budżet państwa określa się najczę­ściej jako plan dochodów i wydatków państwa na określony okres i mogli­byśmy uznać, że powszechna zgoda co do treści pojęcia „budżet państwa” czyni definiowanie go w Konstytucji zbytecznym. W takim razie jednak od budżetu państwa należałoby jednak bezwzględnie wymagać, by jego kon­strukcja odpowiadała klasycznej budżetowej zasadzie powszechności, a więc by obejmował on wszystkie operacje pieniężne państwa, Jak się da­lej okaże, tak jednak nie jest, a ustawy zwykłe określają nie tylko te kwestie, które wskazane zostały w art. 219 ust. 2 Konstytucji, ale i zakres budżetu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witam! Nazywam się Jakub Woźniak i jestem wykładowca na wydziale finansów i ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadzenie tego bloga to obok sportu i filmów, jedna z moich największych pasji i form komunikacji.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.